Twee Slimme overheerlijke energizers voor je thuiswerkdag

Hier kun je een hele ochtend of middag op vooruit, je voelt je lekker en het zorgt ook nog eens voor meer productiviteit.


Gezond eten kan best lastig zijn als we thuis aan het werk zijn. Een snelle hap, zonder veel aandacht bereid, tussendoor achter je computer kan eerder regel dan uitzondering zijn wanneer je het zonder je collega’s moet doen. En dan heb ik het niet eens over de ontbijtjes en lunches die veel vaker overgeslagen worden als we thuis werken.


Uit voedsel halen we energie. Het zorgt ervoor dat jij optimaal kunt functioneren en lekker in je vel zit. Lekker eten waar je veel energie uit haalt zijn onder andere; noten, zaden, pitten, pure chocola, avocado, blauwe bessen en rauwe wortels.



Super simpel maar heel Slim ontbijt of lunchgerecht

  • twee á drie eetlepels kokos yoghurt naturel

  • hand pompoenpitten

  • volle eetlepel gebroken lijnzaad

  • een flinke hand ongebrande en ongezouten cashewnoten

  • lekker veel blauwe bessen (of als je die niet in huis hebt, peer, appel, kiwi of wat er dan ook in je fruitschaal ligt)


Nog een heel simpele superSlimme thuiswerk hap

Zo maak je een overheerlijke noten-zaden-pitten-pasta;

variant 1

in de keukenmachine gaan twee volle handen zonnebloempitten, twee eetlepels sesamzaadjes, 5 paranoten, snufje zout. Even op vol vermogen in de keukenmachine en schep het dan in een glazen pot. Doe er twee of drie eetlepels walnootolie of lijnzaadolie bij en roeren maar! De pasta mag best een beetje korrelig zijn. Blijft makkelijk een week goed in de koelkast.


variant 2

deze pasta kun je ook maken met twee volle handen pompoenzaden, twee eetlepels gebroken lijnzaad en 5 paranoten of walnoten.


Neem twee maiswafels. Besmeer ze met een lekker dikke laag noten-zaden-pitten-pasta en beleg dit met schijven avocado. Beetje zout erop en smikkelen maar! Heb je zin in iets zoets, dan kun je de avocado vervangen door banaan.


Smakelijk Slim eten!